Soffhelg

I helgen har jag varit hemma ensam i stan. Micke och Elly fick åka själva till stugan. Ibland är det bara så himla skönt att bara få vara själv och faktum är, att sen jag fick mitt första barn för 29 år sen är det inte många dagar jag varit själv. Jag och Alex pratade om det igår och vi kom fram till att självvald ensamhet är en lyx, medan ofrivillig ensamhet nog inte är så kul.
 Igår var jag i alla fall och hjälpte Alex att sätta upp nya gardiner och få upp fönsterlampor, bjöd honom och Simon, som fyllde 24 år på middag. I kväll var jag och Micke på bio och såg "100-åringen som hoppade ut genom fönstret och försvann", men mest har det varit "soffläge" och tv-tittande.
 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din mail: (publiceras ej)


Blogg:


Vad har du på hjärtat?


Trackback