Påskveckan







Dagarna före påsk bestod förutom jobb och förberedelser inför påsk, paltkok som jag bjöd Markus syster och föräldrar att äta. Jag tror faktiskt att de gillade det.
Onsdag kväll drog jag och Micke upp till stugan och ställde i ordning innan gästerna kom på fredag förmiddag. Vi har ätit gott, fiskat, badat bastu, skjutit luftgevär, låtit gästerna köra både skoter och motorspark och varit ute mycket och bara njutit av det underbara vädret.
Det har verkligen varit kanon-väder den här påsken och igår när alla gästerna åkt hem tog vi en skidtur i skogen. Det är helt sjukt vilket före det är, det går att åka skidor överallt i skogen. Det är stenhård skare.
Idag och ända fram till fredag är jag mol allena eftersom Micke jobbar. Jag har bakat bullar, deklarerat och tagit en promenad med Elly. Sen ska jag sticka, läsa och titta på tv, (upptäckte igår att vi har massor av kanaler!)
Det känns som om jag kommer att ha det ganska gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din mail: (publiceras ej)


Blogg:


Vad har du på hjärtat?


Trackback