Blomsterprakt

Vi har nu tillbringat en dryg vecka i stugan. Förutom myggen är det verkligen ett paradis. Jag är som en knottrig kondom av alla bett från mygg och knott som härjar där, trots att jag preparerat mig med myggmedel. Det blir absolut att investera i en myggfångare.
Trädgården blomstrar i alla de färger och jag har faktiskt, "intresserad" och "kunnig" som jag är tillsatt en massa gödsel i de upprensade rabatterna! Det lär väl i alla fall bli mer ogräs att rensa.
Nu har vi åkt in till den stora staden för några, förhoppningsvis myggfria dagar. Internet är installerat i lägenheten och vi ska försöka uppdatera oss lite om omvärlden.
Lägger ut några bilder av en del av det som blomstrar i rabatterna. Är det någon som vet vad det är för blommor får ni gärna berätta för jag har ingen aning av vad allt är.



Liten rosa blomma



Mörkorange blomma



Mörkröd blomma



Nyponros?



Orange blommor



Iris?



Akleja, det enda jag är säker på.



Slutligen, här i en gammal kloss på väggen till vedhuset huserar fyra små, grå flugsnappeungar.


Kommentarer
Postat av: Jonny

Det enda jag vet är att den du tror är en iris ÄR en iris. Sen dom mörkröda är tydligen blodfingerört. Ska fråga experten på jobbet om dom andra :P

2010-07-12 @ 23:04:08
URL: http://jonnyjonsson.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Kan du inte kidnappa en fågelbebis åt mej?

2010-07-13 @ 00:31:29
URL: http://kajsaji.com

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din mail: (publiceras ej)


Blogg:


Vad har du på hjärtat?


Trackback