Uppdatering

Har varit lite dålig på att uppdatera min blogg på sistone, men  det beror på att min hjärna har gått på högvarv sista tiden. Lite stressad kan man säga!

Först och främst för att vi bestämt oss för att sälja huset. Mäklaren är kontaktad och har varit på besök, så nu väntar vi bara på fotografering och att det kommer ut till försäljning.
 
För det andra att skaffa en lägenhet, och det är ju nästan ett heltidsjobb bara det. I alla fall ska vi och titta på en 3-a på Nygatan i morgon, som vi nästan hade bestämt oss för att ta i fall den skulle vara något så när fräsch. Men så upptäcker vi idag att det kommit ut en 3-a på Storgatan, 5 minuters väg till jobbet för mig och där jag alltid velat ha lägenhet! Vågar vi chansa på att få den istället? Jag har iofs stått i kö sen 2001 så jag har ju många poäng, men... tänk om vi då tackar nej till Nygatan och inte får den på Storgatan? Jag blir tokig!!!! Hur ska jag göra? Det lutar just nu åt en chansning på den senare.

För det tredje så är det mycket med Alex och körkort nu, både förarbevis för skoter och körkort för bil. Papper som ska fyllas i, handledarutbildning och skjutsning och hämtning till körskolan. (Förarbeviset till skoter är ju så klart på kvällstid.)

För det fjärde är tankarna inför Kajsas blivande bröllop också något som upptar min tid, eftersom både Jonny och Simon säger att de inte har råd att åka dit. Det måste ju fixas på något sätt.
 
För det femte har ett par av mina vänner haft det jobbigt, vilket leder till att tankarna ofta finns hos dem.
Allt detta + att allt det "vanliga" ska fungera har gjort att det är svårt att slappna av och jag har haft svårt att sova sista tiden, vilket i sin tur gör att jag fungerar ännu sämre. Men i kväll ska jag bara ta det lugnt och ladda batterierna.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din mail: (publiceras ej)


Blogg:


Vad har du på hjärtat?


Trackback