Minnen

Kajsa hade lagt upp den här bilden på sin blogg idag och berättat om sin barndom, om min skräckupplevelse när jag tömde hennes ficka och hittade en hög med såna larver där. Jag kan bara intyga att det verkligen stämmer.

 

Samtidigt så minns jag hur himla gullig Kajsa var, en liten blyg tjej som älskade allt som var mjukt och gosigt. Mjukisdjur, våra katter + alla andra möjliga levande djur som var mjuka (som dessa larver)
En gång var vi och letade kattungar som vi trodde hade blivit födda på ett höloft. Jag hade skickat upp Jonny och hans kompis för att leta efter kattungarna och stod och instruerade dem var de skulle leta. Kajsa som då var en liten försynt tjej stod snällt bredvid mig. Plötsligt hörde jag att hon sa någonting men brydde mig inte värst. Då säger hon igen, "en iller" och jag vänder mig om och ser att hon glad och belåten har en iller i famnen.  
Hon hade som sagt var verkligen en förmåga att leta upp alla de möjliga djur för att få gosa. (illern visade sig vara en rymling från en granne och kattungarna hittade vi.)




Kommentarer
Postat av: Kajsa

En iller! :)

2010-04-22 @ 22:17:19
URL: http://kajsaji.com

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din mail: (publiceras ej)


Blogg:


Vad har du på hjärtat?


Trackback