"Meningen med livet"

I veckan har jag har diskuterat om "meningen med livet" både på jobbet och med min dotter. Tydligen är det inte så självklart vad det är. För mig som har kommit en bit i livet känns det ganska självklart, men för de som är lite yngre så handlar det mycket om att söka svaret. Hur som helst så finns det nog inget givet svar. För mig är det när man känner sig tillfreds med sig själv, omgivningen och  kärlek till medmänniskorna.
Lägger ut en bild på Elly som också verkar tycka livet är ganska ok! Tror hon tänker;
" Fredag kväll, man får krypa upp i mattes soffa och ligga o ta upp hennes plats! Hoppas hon sitter länge vid datorn!"


Kommentarer
Postat av: Anonym

Den stora meningen är att finna den lilla meningen i vardagen. Det går inte att finna svar och mening om du inte finner dig själv först. Du är redan där (: Äntligen, mera filosofi M-l! Mera!

2009-11-13 @ 21:31:08
Postat av: Lisa

Halloj M-L

kikar in här ibland... gu, vicken cool bild, ja det gäller ju att ta till vara pa livets sma guldiga tillfällen. Är "gohörnan" ledig, ja da far man passa pa...

Antar att hon ogärna flyttar pa sig...

2009-11-13 @ 21:45:35
URL: http://mittispenaten.blogg.se/
Postat av: K a j s a j i . c o m

Grejen är att om jag kunde flytta jobbet här hem eller eventuellt flytta vänner och familj hit så skulle det vara mycket enklare. Men att hitta tillfredsställelse med livet är nog aldrig lätt när man är ung. När hittade du den?

2009-11-14 @ 01:32:33
URL: http://kajsaji.com

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din mail: (publiceras ej)


Blogg:


Vad har du på hjärtat?


Trackback