"Drottningen"

Elly heter ju egentligen "Princess Design" och det namnet stämmer väl in just nu. Snacka om att det har kommit en högre rang, en riktig drottning till familjen nu och prinsessan har inte en suck mot den överheten.
Vi har som sagt var åtagit oss att sköta Kajsas katt Ängla till efter bröllopet. Jag kan tala om att den katten har de värsta diva-fasonerna som jag någonsin skådat. Hon tror verkligen att hon är drottningen i det här huset. Man får inte klappa eller gosa med henne och hon blir skitsur om Elly bara nosar eller närmar sig henne. Vill hon däremot så kan hon gå fram till Elly och ge henne en smäll med tassen. Hon äter bara svindyr kattmat som kostar 259 kr för 2 kg! (Trodde de drev med mig när jag skulle köpa kattmat) Hon ligger på sin höga piedestal och tittar misstänksamt på oss som om vi vore de värsta varelserna i världen.
På nätterna får hon upp värsta tokrycken och springer som galen i lägenheten. Elly som brukar sova som en stock fattar ingenting, hon blir alldeles olycklig och väcker oss och tittar med sina bedjande ögon. Det är som om hon försöker få oss att göra något åt den där eländiga katten.
Vi har faktiskt fått lov att stänga sovrumsdörren för att få lite nattro, men då står den lilla överheten och klöser och vill in. Men där går gränsen, hon får finna sig i att vara själv nattetid.
Ibland är hon ändå lite charmig, hon pratar mycket och är sällskapssjuk när det passar henne!




Favoritplatsen


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Naw, fina Ängla :) Inte är hon en diva!



Haha, men vill du att jag ska sätta in pengar för kattmaten eller?

2010-09-01 @ 11:32:39
URL: http://kajsaji.com
Postat av: mamma

Ja, tack!

2010-09-01 @ 14:36:52
Postat av: john

Vilken underbar katt!



Kul att du hittade min blogg:)



kram johantoan

2010-09-21 @ 16:36:03
URL: http://johanstickar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din mail: (publiceras ej)


Blogg:


Vad har du på hjärtat?


Trackback