Julgransjakt

Idag har vi varit ute i skogen och letat efter julgranar. Det ska vara både en utegran och en innegran. Man måste se ut en innan det blir för mycket snö och märka ut platsen så det går att hämta den närmare jul. Vi börjar väl snart vara de enda som har levande gran inomhus, men så länge orken och lusten finns så vill jag ha en levande julgran med allt vad det innebär av traskande och letande i skogen. Lite kul är det också när man väl får in den, för trots att de kan se fina ut i skogen brukar de se bedrövliga ut när man tar in dem. (klart om man jämför med en plastgran är de ju vedervärdiga) I slutändan, när alla julgransprydnader är uppsatta brukar det ändå se ganska bra ut. Och ingen gran är lik den andra.
 

Kanske blir det den här?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh så mysigt! Det närmsta jag kommit levande gran i mitt hem är via tvn när man såg Lotta på bråkmakargatan leta febrilt.. men en dag ska jag oxå ha en sån där mager fuling i vardagsrummet! Anette

2013-11-01 @ 12:45:11

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din mail: (publiceras ej)


Blogg:


Vad har du på hjärtat?


Trackback