Ospännande liv

Det händer inte så mycket just nu, därför denna brist på blogginlägg. Dessutom är det något fel på mitt minneskort i kameran så det är lite bökigt att få in foton, allra helst för mig som inte är den bästa på tekniska prylar.
Det mest spännande idag är att jag suttit hos tandläkaren i 2 timmar för att jag ska få en krona i min sönderbitna tand som inte går att laga mer. Får och får, förresten, det kostar att hålla munnen i trim. Mitt månadsabbonemang steg drastiskt det här året, från ca 100 kr till nästan 300.
I kväll har jag också varit på den första riktiga fågelskådningenen i kursen jag går, alltså varit ute och sett på en massa fåglar. (tidigare gånger har vi bara haft teori) Så det som jag tidigare sett som svanar, gäss, änder och måsar visade sig vara skrattmås, fiskmås, trut, sångsvan, snatterand, knipa, vigg, canadagås och sothöna.



Det här är en av de fågelarter vi såg, en knipa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din mail: (publiceras ej)


Blogg:


Vad har du på hjärtat?


Trackback