Ljus i mörkret

Jag är ju ute och går varje morgon med Elly. Det blir oftast en promenad på vallsberget eftersom jag då kan släppa lös henne och låta henne springa av sig ordentligt eftersom hon ska tillbringa hela dagen i bilen. Går man ut före sex i skogen är det mörkt, mycket mörkt och man ser varken hund eller farligheter såsom hål, stenar, grenar mm. Har under åren haft diverse pann - och ficklampor som varit värdelösa, så den här hösten har jag gått utan någonting, vilket lett till ett fall och ett sår på knät som tagit två veckor att läka.
Nu är det ju så att jag har en väldigt omtänksam sambo, som tillfälligtvis är sjukskriven och fördriver en del av sin sjukskrivning på Clas Ohlson. Tänk då vad han hittade till mig där? En pannlampa som förhoppningsvis lyser bättre än de jag haft tidigare. Måste ju få säga att det är gulligt att han är lite rädd om mig! Eller så är han ängslig för att jag ska sluta röra på mig och bli tjockare och fetare. Eller att jag ska få sova 1½ timme längre än han. :) Vilket som... det var snällt ändå! Nu längtar jag nästan till i morgon bitti och få pröva den.


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Jag fick då liljor av min sambo idag ja! Varför är micke sjukskriven föresten?

2009-10-20 @ 23:30:52
URL: http://kajsaji.com
Postat av: Jonny

Haha! Karlar har ju som vi vet alltid en baktanke med allt dom gör. Luriga rävar är vad dom är! :P

2009-10-20 @ 23:39:02
URL: http://jonnyjonsson.blogg.se/
Postat av: Morran

Ibland kan han ju faktiskt....mannen.....men jag säger som Jonny jag..... det finns en baktanke!!

2009-10-21 @ 17:51:55
URL: http://kedjegatan.blogspot.com
Postat av: Räven

Ni är allt bra mistänksamma ni jag är ju bara rädd om henne

2009-10-21 @ 22:16:33
Postat av: M-L

Den fungerade superbra!

2009-10-22 @ 22:31:31

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din mail: (publiceras ej)


Blogg:


Vad har du på hjärtat?


Trackback