Helg

Helgen som varit har innehållit både lite mys och mycket kalas. Fredagkvällen tillbringades framför tvn och Idol. Lördag åt vi surströmming här hemma tillsammans med en del av släkten och söndag var vi och grattade Sara och Emma som fyller 20 år i morgon. Tack för mycket och gott fika!

Elly fick komma upp i soffan och mysa med mig och katten. 



Frida och Anders hade fixat en specialburk från Kallax. Nr 339



De som åt den sura fisken.(Anders, Frida, Vivi, Jonny, Jörgen och Micke)

De söta födelsedagsflickorna, Sara och Emma med sina lika söta pojkvänner, Simon och Robert.




Ja så var då ännu en helg till ända. En mycket trevlig helg! Nu laddar jag batterierna inför sista veckan innan skollovet.

Här kommer receptet till den goda kakan, kusin Mona. Både jag och katten kan intyga att denär god.

Chokladrutor

6 dl socker + 6 dl filmjölk vispas

Blanda ner

8 dl mjöl
6 msk kakao
2 msk vaniljsocker
2 tsk salt
3 tsk bikarbonat
150 g smält margarin

Grädda i mitten av ugnen ca 25-30 min. 175 grader

Glasyr:

100 g margarin
2 msk kallt kaffe
2 msk kakao
5 dl florsocker

Kokos eller strössel

 

 


Kommentarer
Postat av: Mona

Tack Mise för receptet. Jag ska absolut prova detta recept.

2009-10-18 @ 19:40:12

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din mail: (publiceras ej)


Blogg:


Vad har du på hjärtat?


Trackback