Recept

Eftersom många verkar vilja ha receptet på den goda kladdkakan med dajm skriver jag ner det här. Men som tidigare sagts det ÄR en riktig kaloribomb.

Kladdkaka med dajm i långpanna

9 dl socker (jag tog bara 7½ dl och det räckte)
6 ägg
4½ tsk vaniljsocker
3 krm salt
9-12 msk kakao
4½ dl vetemjöl
300 g smält margarin
2 dubbeldajm (hackade)

Gör så här:

Rör samman alla ingredienser till en jämn smet

Häll smeten på smörat bakplåtspapper i långpanna

Grädda i nedre delen av ugnen i 150-175 grader i ca 35 min.

När 10 min återstår av gräddningstiden strös dajmen på.

Grädda klart

Kakan är lättare att skära om den får svalna först.

Avnjut med en klick vispad grädde!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din mail: (publiceras ej)


Blogg:


Vad har du på hjärtat?


Trackback