Barnfamiljer!!

Jag måste få klaga lite på barnfamiljer. Inte för att jag egentligen har något emot barnfamiljer, men ibland undrar jag om de inte förstår att andra kanske vill ha lite lugn och ro.
Jag och sambon tänkte nämligen få lite lugn och ro en sista gång innan han börjar om att jobba. Vi bestämde att åka ut med båten till något trevligt ställe där vi kunde känna lugnet, fiska, ta en öl, grilla och mest bara mysa på. Sagt och gjort vi packade ihop grejor och hund och drog iväg. Hittade ett fint och lugnt ställe vid Fingermanholmen där vi tog iland och gjorde oss hemmastadda. Sambon tog en recognosering på ön (letade en cash) och jag och hunden lade oss på bryggan och solade. Precis när jag slumrade till så kommer en båt och lägger till vid bryggan och ut hoppar tre glada barn och förstör friden! Alla som har hund vet att om det finns barn så är det hur roligt som helst för en ett-årig golden retriever. Allra helst om man varit sjuk och egentligen ska ta det lugnt. Kan tala om att det var full rulle på både barn och hund! (måste i alla fall få tillägga att Edvin, Robin och Felicia var hur rara som helst, vi blev värsta kompisar!) Det kom då fram att de också skulle sova över där på den lilla plätt som faktiskt var våran!!!!
Sagt och gjort, efter en kort diskussion bestämde vi oss för att leta upp ett nytt lugnt ställe. Klockan var rätt så mycket, så stranden där det brukar vara mycket folk och som är jättefin var nu alldeles öde och tom. Det passade ju oss perfekt, så vi tog iland på ett nytt ställe. Nu får vi då åtminstone vara ifred till imorgon tänkte vi och började förbereda oss på god middag och en kall öl. Vad händer då? En barnfamilj kommer precis in bredvid oss! Tilläggas kan sägas att det finns ca 700 m ledig fin strand att ta iland på och de kommer 20 m från oss!!!
Då blev vi riktigt sura! Det var bara att packa ihop igen och dra iväg. Hittade slutligen ett ställe vid Tingsholmen där vi ÄNTLIGEN fick slippa dessa barnfamiljer. Vi kunde mysa på, hunden blev inte stressad och allt var frid och fröjd.
Men jag frågar mig verkligen, hör det inte lite till god ton att man ändå ska få ha lite "space" omkring sig!
I alla fall så blev slutet gott på vår sista tältnatt och vi hade det så gott!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Ja, det gäller att passa på! Om ett par år har ni säkert en massa barnbarn också, tänk både jag, Simon, Alex, Frida, Hanna & Karin + barn - det kommer bli full rulle!!

2009-07-31 @ 14:58:06
URL: http://kajsaji.com
Postat av: Morran

barnfamiljer är riktiga fuckers!! =)

2009-08-02 @ 15:29:56
URL: http://kedjegatan.blogspot.com
Postat av: Lisa

Känner igen mig... och haller med.

Med de rara barnbarnen blir det ju en annan sak, da planerar man ju in när det blir barnsemester och ihnte... men en vanlig semesterkväll kan bli ganska "kaputt" med en massa gnälliga ungar som föräldrarna inte alls haller reda pa...



PS: Jag tycks moinnas att jag blev irriterad pa "gnällungar" även när "Frida, Hanna och Karin" var sma, man kan ju halla reda pa sina barn lite i alla fall :-)

Lisa

2009-08-02 @ 22:24:41

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din mail: (publiceras ej)


Blogg:


Vad har du på hjärtat?


Trackback